torsdag 26 mars 2009

Skilda sovrum

Är det ett tecken på att man börjar bli gammal? Eller är det bara tillfälligt på grund av förkylning? Man kan undra.
Jag flyttade ut i vardagsrummet för en vecka sedan, mitt i natten, sedan jag legat vaken en dryg timme och lyssnat på Anders tunga andning (på grund av förkylning). Under veckans lopp har han stängt dörren till vardagsrummet för att slippa höra mina snarkningar (orsakade av förkylning (men dom finns där nog ändå ibland)). Jag kan undra hur detta ska sluta.
Är det så att man blir mera lättväckt när man blir äldre och därför behöver en mera ostörd sömn? Eller.......
Anders är ute på galej i kväll och sover över hos min lillasyster och svåger i stan. Ska jag passa på att flytta tillbaka in i sovrummet igen när jag ändå får sova ensam där? Eller ska jag sova kvar i min "koja" i vardagsrummet och flytta under helgen? Svår fråga. Det visar sig hur detta drama slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar